6 tips για νέους freelancers

Έχεις διαβάσει και έχεις ενημερωθεί σχετικά με το freelancing στην Ελλάδα, την gig economy και για το πώς όλο και περισσότερος κόσμος βγάζει χρήματα από το ίντερνετ και ενδεχομένως αποφάσισες να του δώσεις μια ευκαιρία. Είναι αλήθεια ότι το freelancing στην Ελλάδα ανεβαίνει σταθερά και ταχύτατα τα τελευταία 3 χρόνια, αλλά αυτό το ξέρουν όλοι. Αυτό που δεν ξέρουν όλοι είναι η μεγάλη σημασία του marketing στην προσπάθεια αυτή, ειδικά στο ξεκίνημα της καριέρας σου ως freelancer.
To marketing του εαυτού μας και της δουλειάς μας δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Επιπλέον,δεν είναι που κάνεις μια φορά. Είναι μια πρακτική που πρέπει οπωσδήποτε να μπει στη ρουτίνα του freelancer επαγγελματία για να είναι αποδοτική και κερδοφόρα. Με λίγα λόγια πρέπει συνάδελφοι και συνεργάτες (εν δυνάμει “εργοδότες”) να γνωρίζουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές σου και να είναι ενήμεροι για τις τελευταίες εξελίξεις στη δραστηριότητά σου. Αυτό θα σε δικτυώσει με ενδιαφερόμενους – πελάτες και ως αποτέλεσμα θα έχεις σταθερές συνεργασίες που σημαίνει και σταθερό εισόδημα. Όμως από πού ξεκινάει κανείς; Σχεδόν αποκλειστικά από το digital marketing και το Easytask! Η ομάδα μας είναι εδώ να σου πει ακριβώς πώς.
1) Το προφίλ σου – το ψηφιακό βιογραφικό σου
Κατά την εγγραφή σου στο Easytask, θα συμπληρώσεις τα στοιχεία και όλες τις πληροφορίες για το αντικείμενο σου. Υπάρχουν τα εξής πεδία:
- Περιγραφή: Στο πεδίο αυτό μπορείς να γράψεις ένα σύντομο βιογραφικό ή να πεις λίγα παραπάνω λόγια για τον εαυτό σου. Μπορείς να αναφέρεις τα ενδιαφέροντα και την προϋπηρεσία σου ή μερικά από τα πιο σημαντικά project που έχεις κάνει. Είναι μια ευκαιρία να σε γνωρίσουν λίγο καλύτερα οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές.
- Γλώσσες: Γράψε όλες τις γλώσσες που γνωρίζεις και σε τι επίπεδο. Ακόμη κι αν μαθαίνεις τώρα μια ξένη γλώσσα μπορείς να το αναφέρεις.
- Δεξιότητες: Όλες οι δεξιότητες μπορούν να σου προσφέρουν μια θέση σε ένα project ή ακόμη και μια μακροχρόνια συνεργασία. Αν κατέχεις καλά το αντικείμενο της πληροφορικής ή αν ξέρεις τέλεια ένα πρόγραμμα (πχ Photoshop, AutoCAD, Excel κ.α.) αν πιάνει το χέρι σου στα μαστορέματα ή αν ξέρεις να χειρίζεσαι ένα εξειδικευμένο εργαλείο – γράψ’τα όλα έδω!
- Εκπαίδευση: Ανέφερε προεραιτικά τις σπουδές σου είτε αυτές είναι πάνω στο αντικείμενο το οποίο εργάζεσαι ως freelancer είτε όχι.
- Πιστοποιήσεις: Σεμινάρια, προγράμματα επιμόρφωσης, ψαγμένα webinars που έχεις παρακολουθήσει, εδώ είναι η ώρα τους να λάμψουν. Μη ξεχνάς πως ένας επαγγελματίας που διαρκώς επιμορφώνεται έχει παραπάνω ζήτηση από κάποιον που μένει στάσιμος.
2) Μια εικόνα χίλιες λέξεις
‘Η κάτι τέτοιο.. Είναι πάντως εξαιρετικά σημαντικό να ανεβάσεις μια φωτογραφία σε καλή ανάλυση, έτσι ώστε να φαίνεται το πρόσωπο σου. Ζηλεύουμε πολύ τις φωτογραφίες με μαγιό, γυαλί και παραλία στο background αλλά ίσως δεν είναι η καλύτερη επιλογή για ένα ψηφιακό εργασιακό περιβάλλον.
3) Περιγραφή του Task
Κάνοντας το πρώτο σου Task, συμπλήρωσε όλα τα πεδία όσο το δυνατόν πιο λεπτομερώς και επαρκώς γίνεται. Αφιέρωσε λίγο παραπάνω χρόνο για να γράψεις έναν καλό τίτλο. Έχε υπόψη τις λέξεις-κλειδιά που αφορούν το Task σου. Στη συνέχεια και αφού έχεις ορίσει την τιμή και την κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείσαι, γράψε μια αναλυτική περιγραφή του Task. Ο αγοραστής πρέπει να έχει μια πλήρη εικόνα ποιο είναι το αντικείμενο του Task. Τι ακριβώς περιλαμβάνει αυτό που αγοράζει; Τι κάνει το δικό σου Task να ξεχωρίζει; Είναι το σημείο που στην ουσία “πουλάς” την υπηρεσία σου. Τέλος, γράψε ετικέτες (tags) θεωρείς σχετικές με το αντικείμενο σου. Είναι οι λέξεις-κλειδιά που θα βοηθήσουν τον αγοραστή κατά την αναζήτηση του. Στα επόμενα βήματα θα βρεις πεδία όπου μπορείς να συμπληρώσεις οδηγίες και επιπλέον πληροφορίες για τον αγοραστή. Αναφορικά, πεδίο media για φωτογραφία εξωφύλλου του Task και πεδία όπως χρόνο ολοκλήρωσης και επιπλέον αμοιβή για γρήγορη παράδοση.
Τι γίνεται μετά τη δημοσίευση του Task; Πώς μπορείς να προσελκύσεις πελάτες;
4) Δυνατή παρουσία στα social media
Αν κάνεις πραγματικά οτιδήποτε σαν freelancer, τα social media είναι η βιτρίνα της δουλειάς σου! Αξιοποίησε τις πιο γνωστές πλατφόρμες για το portfolio σου έχοντας πάντα υπόψη το αντικείμενο σου. Αυτό θα βελτιστοποιήσει την αναζήτηση πελατών. Για παράδειγμα, αν με την είσαι γραφίστας ή φωτογράφος το Instagram αποτελεί πολύ καλύτερο χώρο προώθησης από ότι το Tweeter. Μάθε περισσότερα για τις διάφορες πλατφόρμες των social media και οργανώσου αναλόγως.
5) Ενεργή συμμετοχή σε forums
Έχουμε αναφέρει πολλές φορές τη σημαντικότητα της κοινότητας. Βρες κοινότητες, forums και ομάδες στο αντικείμενο σου και παρακολούθησε ενεργά τις συζητήσεις. Μάθε από τις δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν σε project άλλων για να είσαι ένα βήμα μπροστά. Θυμήσου να είσαι και εσύ πρόθυμος να βοηθήσεις τους άλλους αν γνωρίζεις τη λύση σε κάποια δυσκολία. Έτσι λειτουργεί και εξελίσσεται η κοινότητα.
6) Αξιολογήσεις
Ζήτα από φίλους και γνωστούς που έχουν συνεργαστεί μαζί σου να σου δώσουν feedback. Θα έχεις μια πιο σφαιρική εικόνα για την ποιότητα της υπηρεσίας σου και θα μπορείς συνεχώς να βελτιώνεις τις αδυναμίες σου. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τον ανταγωνισμό στην ψηφιακή αγορά εργασίας. Επικοινώνησε με τους αγοραστές μετά το πέρας του Task και ζήτα λεπτομερή αξιολόγηση σχετικά με το Task και τη συνεργασία. Τέλος, είναι σημαντικό να κρατήσεις επαφή με παλιούς και νέους πελάτες και έτσι να φτιάξεις το δικό σου δίκτυο πελατών.
Η συνέπεια αλλά και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι δύο βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθείς ως freelancer και είμαστε σίγουροι ότι δε θα αργήσεις να απογειώσεις την καριέρα σου.
Καλή αρχή στο Easytask και καλές δουλειές!